Din bank kan hjälpa dig med att skaffa mobilt BankID, därefter kan du lösa in din avi digitalt. Alternativt kan du lösa in den hos ett butiksombud hos Clearon eller hos ett Swedbank- eller sparbankskontor med giltig legitimation.
ID-Metoder som stöds för internetbank och Serviceportal
För dig som har internetbank i Swedbank/sparbank:
- Mobilt BankID
- Säkerhetsdosa utfärdat av Swedbank eller sparbankerna
- BankID på kort
För dig som inte har internetbank i Swedbank/sparbank:
För dig som inte är kund i Swedbank/Sparbankerna, samt har skyddad identitet, saknar svensk adress eller har samordningsnummer så kan du inte logga in hos oss. Du är istället välkommen att besöka ett av våra kontor för hjälp med inlösen av avi för insättning på konto i svensk bank.
Alternativt kan du lösa in din avi fysiskt via butiksombud - Hitta en butik - klicka här
Du som är privatkund i en annan bank kan få problem att logga in till kontoregister via Serviceportalen. Se nedan exempel:
- Om du är endast företagsanvändare i Swedbank/Sparbank internetbank och har en inloggningsmetod från en annan bank.
En del privatpersoner som är kund i fristående Sparbank utanför samarbetet med Swedbank/Sparbankerna (t ex Sparbanken SYD)
Du kan istället använda denna direktlänk för att logga in till Serviceportalen. Obs! Använd inte den länken om du redan är kund i Swedbank/Sparbankerna