Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Ställ din fråga här

Mobilt BankID

Med Mobilt BankID kan du legitimera dig digitalt, exempelvis när du ska swisha eller logga in i vår app. Skaffa kostnadsfritt Mobilt BankID: 

  • Ladda ner BankID säkerhetsapp från App Store eller Google Play
  • Logga in i internetbanken med din säkerhetsdosa

Skaffa utökad användning av Mobilt BankID

Med Mobilt BankID kan du göra betalningar och överföringar till befintliga mottagare. Vill du lägga till nya mottagare behöver du, av säkerhetsskäl, ”uppgradera” ditt mobila BankID genom att aktivera funktionen utökad användning. Först skaffar du ett kodkort, sedan kan du logga in och aktivera utökad användning för ditt Mobila BankID.

Behöver du hjälp?

Vill du få personlig hjälp över telefonen? Varmt välkommen att ringa oss på Digital Support: 0771-97 75 12.

Mobilt BankID - frågor och svar

  1. Vad är BankID?

    BankID är en e-legitimation, det vill säga en elektronisk legitimation. Du använder den till att styrka din identitet när du är ute på internet, till exempel på banken, hos Försäkringskassan eller CSN.

  2. Hur beställer jag Mobilt BankID till mina barn?

    Som vårdnadshavare behöver du besöka ett kontor för att beställa ett Mobilt BankID till ditt barn. Detta går inte att göra via internetbanken eller appen.

    Om ditt barn inte har behov av att logga in hos andra företag eller myndigheter kan du som vårdnadshavare beställa ett Mobilt SäkerhetsID i internetbanken eller appen. Läs mer om Mobilt SäkerhetsID.