Meny
Våra tjänster
App, internetbank, BankID
Om oss

Identifiera dig – identifieringsmetoder för en säker identifiering

Medelålders man med glasögon och grått skägg sitter mot en bettongpelare

När du använder våra tjänster, eller skriver under avtal och uppdrag, behöver du identifiera dig med någon av våra identifieringsmetoder. Detta ger oss en säker identifiering och dig en extra trygghet. Läs mer om hur du identifierar dig för och använder dig av våra internet-, mobil- och telefontjänster.

Identifiera dig – identifiering för våra kanaler

Våra internet- och mobiltjänster

Vi har två olika metoder för identifiering till våra internettjänster: olika typer av BankID och säkerhetsdosa. För barn och ungdomar finns även Mobilt SäkerhetsID.

När du ringer oss

För att använda våra telefontjänster behöver du en personlig kod eller Mobilt BankID. Koderna är personliga och får inte användas av någon annan än dig själv.

Våra olika identifieringsmetoder

Digital ID-kontroll vid nytt/förnyat Mobilt BankID

Så använder du ditt pass och nationella ID-kort

Följ instruktionerna i filmerna för att se hur du skaffar Mobilt BankID, utökar användning eller verifiera din identitet med ditt pass eller nationella ID-kort (ej körkort). Välj det sätt som passar dig bäst.

Hand som håller i en telefon och skannar ett pass