Våra tjänster
App, internetbank, BankID
Om oss

Så här ansluter du till Mobilt BankID

  • 1. Om du inte har Sparbanksappen installerad, ladda ner den först

Om du har en iPhone

Om du har en Android

  • 2. Ladda ner appen för Mobilt BankID

Om du har en iPhone

Om du har en Android

  • 3. Öppna Sparbanksappen och klicka på "Ändra inloggningssätt"

Pil som pekar mot texten "Ändra inloggningssätt", placerad i botten av Sparbanksappens startsida
  • 4. Klicka på "Beställ nytt Mobilt BankID"

Pil som pekar mot texten "Beställ nytt Mobilt BankID"
  • 5. Välj vilken identifieringsmetod du vill använda för din beställning och klicka sen på "Beställ Mobilt BankID" och följ instruktionerna

Punkt 1 - Ange vilken identifieringsmetod du vill använda utav alternativen "Med befintligt Mobilt BankID", "Med säkerhetsdosa" eller "Med ID-handling, Svenskt pass eller nationellt ID-kort", Punkt 2 -Knapp med texten "Beställ Mobilt BankID"

Om du skulle sakna både säkerhetsdosa och Svenskt pass/nationellt ID-kort behöver du besöka banken för att få hjälp.