Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies
Funktioner i Internetbanken
Här har vi samlat guider kring de vanligaste funktionerna i Internetbanken. Saknar du en guide, eller behöver du mer hjälp? Ring gärna vår digitala support direkt på: 0771-97 75 12 eller besök samlingssidan för Internetbanken.
Vardagsekonomi
Följ instruktionerna nedan eller se en videoguide om hur du tar fram kontoutdrag (youtube.com).
- Logga in i Internetbanken
- Klicka på Konto i huvudmenyn
- Klicka på kontot du vill ha utdraget ifrån
- Klicka på Bokföringsdatum och välj mellan vilka perioder du vill ta fram kontoutdrag för (du kan söka 25 månader tillbaka från dagens datum)
- Klicka på Skriv ut eller Ladda ner (klickar du på Ladda ner kan du välja att få kontoutdraget i filformaten Excel, CSV eller PDF)
Följ instruktionerna nedan eller se en videoguide om hur du löser in utbetalningsavier (youtube.com).
- Logga in i Internetbanken.
- Klicka på Övriga tjänster - Utbetalningsavier och följ instruktionerna
Följ instruktionerna nedan eller se en videoguide om hur du betalar räkningar (youtube.com).
- Logga in i Internetbanken.
- Klicka på Betala och överföra - Ny betalning/överföring
- Under rubriken Ny betalning/överföring anger du informationen kring räkningen så som belopp, mottagare och OCR
- Klicka sedan på Godkänn vid betalningen som nu kommer ligga upplagd på höger sida.
- Logga in i Internetbanken.
- Klicka på Betala och överföra - Ny betalning/överföring
- Under rubriken Ny betalning/överföring anger du informationen kring betalningen du ska göra så som vem som är mottagaren och vilket belopp du vill överföra.
- Klicka sedan på Godkänn vid överföringen som nu kommer ligga upplagd på höger sida.
- Logga in i Internetbanken.
- Klicka på Betala och överföra - Ny betalning/överföring
- Under rubriken Ny betalning/överföring anger du från vilket konto du vill flytta pengar ifrån, till vilket konto pengarna ska landa på samt beloppet.
- Klicka på Lägg till
- Logga in i Internetbanken.
- Klicka på Betala och överföra - e-faktura
- Klicka på Lägg till e-faktura och följ instruktionerna
- Logga in i Internetbanken.
- Klicka på Betala och överföra - Autogiro
- Klicka på Lägg till nytt autogiro och följ instruktionerna
- Logga in i Internetbanken.
- Klicka på Betala och överföra - Ny betalning/överföring
- Under rubriken Ny betalning/överföring anger du informationen kring betalningen du ska göra så som vem som är mottagaren och vilket belopp du vill överföra.
- Bocka i rutan för Stående överföring och välj hur ofta denna ska ske
- Klicka sedan på Godkänn vid överföringen som nu kommer ligga upplagd på höger sida.
- Logga in i Internetbanken
- Klicka på Dokument - Dokumentinställningar och gör dina val
- Logga in i Internetbanken
- Klicka på Övriga tjänster
- Klicka på Hantera Telefontjänst under rubriken Övrigt
- Välj att aktivera Självbetjäning och/eller Personlig service
Spara/Placera
- Logga in i Internetbanken
- Klicka på Spara och placera - Månadsspara
- Under rubriken Starta nytt månadssparande väljer du om du vill spara i fonder eller på konto
- Följ instruktionerna
- Logga in i Internetbanken
- Klicka på Spara och placera - Översikt
- Vid rubriken Konton för fonder och aktier, klicka på + Öppna nytt konto och följ instruktionerna
- Klicka på Spara och placera - Börsskärmen och klicka på Sök värdepapper högst upp till höger för att hitta de värdepapper du vill köpa
- Klicka på Köp för värdepappret du är intresserad av och följ instruktionerna
- Logga in i Internetbanken
- Klicka på Spara och placera - Översikt
- Klicka på kontot som innehåller de värdepapper du vill sälja
- Klicka på Sälj jämte värdepappret du vill sälja och följ instruktionerna
Hantera kort
- Logga in i Internetbanken
- Klicka på Kort
- Klicka på Detaljer och inställningar för kortet du vill se pin-koden för
- Under Hantera klicka på Visa PIN-kod
Har du tappat ditt kort? Ring 08-411 10 11 så spärrar vi ditt kort så att det inte går att använda.
- Logga in i Internetbanken
- Klicka på Kort
- Klicka på Detaljer och inställningar för kortet du stänga tillfälligt
- Under Hantera klicka på Stäng kortet tillfälligt
Har du tappat ditt kort? Ring 08-411 10 11 så spärrar vi ditt kort så att det inte går att använda.
- Logga in i Internetbanken
- Klicka på Kort
- Klicka på Detaljer och inställningar för kortet du stänga tillfälligt
- Under Kortinställningar, dra av reglaget för Internetköp
- Logga in i Internetbanken
- Klicka på Kort
- Klicka på Nytt kort
- Klicka på Beställ bankkort
- Logga in i Internetbanken
- Klicka på Kort
- Klicka på Nytt kort
- Klicka på Ansök om betal- och kreditkort